Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115
54.050.00zł – 62.064.00zł
Przed Zakupem prosimy o kontakt pod numer +48 451 155 565 w celu potwierdzenia dostępności zamówienia.
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 to innowacyjne rozwiązanie dla miłośników żeglugi, oferujące doskonałą wydajność, niezawodność i zaawansowane funkcje. Ten silnik, oparty na sprawdzonych modelach MFS 40/50/60 i MFS 9.9/15/20, zapewnia imponującą moc i osiągi, które przekładają się na dynamiczną żeglugę i satysfakcję z użytkowania.
Jednym z kluczowych elementów, które wyróżniają silnik MFS 115, jest innowacyjny układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust. Ta przełomowa technologia zapewnia niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów, co przekłada się na lepszy przepływ paliwa i większą prędkość.
Opis
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 – Innowacyjna siła i niezawodność na wodzie
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 to połączenie doskonałej konstrukcji, niezawodności i innowacyjnych funkcji, które umożliwiają dynamiczną i wydajną żeglugę na wodzie. Zbudowany na bazie najlepiej sprzedających się modeli MFS 40/50/60 i MFS 9.9/15/20, ten silnik zaburtowy zapewnia wyjątkową moc i niezawodność, dzięki czemu stanowi doskonały wybór dla wszystkich miłośników aktywności na wodzie.
Silniki zaburtowe konstrukcja oparta na sprawdzonych modelach:
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 od Tohatsu korzysta z dziedzictwa swoich najbardziej niezawodnych i wydajnych poprzedników. Opierając się na konstrukcji modeli MFS 40/50/60 i MFS 9.9/15/20, inżynierowie Tohatsu stworzyli zupełnie nowy czterosuwowy silnik zaburtowy, który jest wyposażony w innowacyjne i wiodące w branży funkcje. Dzięki temu silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 gwarantuje nie tylko imponującą moc, ale także niezawodność na każdym etapie użytkowania.
Silniki zaburtowe Tohatsu wyjątkowe cechy i technologie:
Wśród wyjątkowych cech silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 znajduje się wiele innowacyjnych technologii, które podnoszą komfort i wydajność żeglugi. Jedną z nich jest system zmiennego biegu jałowego, który umożliwia płynną zmianę prędkości biegu jałowego w zakresie od 650 do 850 obr./min. Dzięki temu operator może dostosować silnik do różnych warunków żeglugi i osiągnąć optymalne oszczędności paliwa.
Kolejną istotną cechą jest niskie przełożenie (2,08:1), które zapewnia zwiększony moment obrotowy. Tohatsu MFS 115 został zaprojektowany tak, aby dostarczać imponującą siłę napędową, szczególnie podczas startu i przyspieszania. Dzięki temu łodzie wyposażone w ten silnik mogą osiągać wyższe prędkości i efektywniej pokonywać fale.
Innym elementem, który wyróżnia silnik MFS 115, jest innowacyjny system płukania słodką wodą. Ten system został specjalnie zaprojektowany, aby ułatwić i uprościć rutynowe płukanie silnika po każdym użyciu na słodkiej wodzie. Dzięki temu użytkownik może łatwo utrzymać silnik w czystości i zapobiec gromadzeniu się zanieczyszczeń, co przekłada się na jego długą żywotność i niezawodność.
Warto również zwrócić uwagę na wysokowydajny 41-amperowy alternator, który jest integralną częścią silnika MFS 115. Ten potężny alternator generuje wystarczającą ilość energii, aby zasilać różne urządzenia elektryczne na łodzi, takie jak oświetlenie, sonar czy systemy nawigacyjne. Dzięki temu żeglowanie staje się jeszcze bardziej komfortowe, a użytkownik nie musi martwić się o wyczerpanie baterii.
Jednym z kluczowych czynników decydujących o mocy silnika zaburtowego jest jego pojemność skokowa i maksymalna prędkość. W przypadku silnika MFS 115, inżynierowie Tohatsu postawili sobie za zadanie maksymalizację wydajności przy minimalnym przemieszczeniu. W tym celu opracowano nowy i niezwykły układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust.
Ta przełomowa technologia, która jest pierwsza w swoim rodzaju w branży, zapewnia niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Dzięki temu silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 oferuje doskonałe przepływy paliwa, co przekłada się na większe prędkości i mniejszy opór podczas żeglugi. Bez względu na to, czy korzystasz z lekkiej rekreacyjnej łodzi czy ciężkiego, komercyjnego statku, silnik MFS 115 z pewnością sprosta Twoim oczekiwaniom.
Synergia między układem wydechowym 4-2-1 Performance Tuned a precyzyjnie dostrojonym programowaniem ECU (Engine Control Unit) to kolejny kluczowy element, który wyróżnia silnik MFS 115. Dzięki tej synergii silnik zapewnia nie tylko imponujące przyspieszenie wtedy, gdy jest to potrzebne, ale także doskonałą responsywność na polecenia operatora. Możesz mieć pewność, że MFS 115 dostarczy Ci moc i kontrolę, których potrzebujesz podczas żeglugi.
Oprócz zaawansowanych funkcji i technologii, silnik MFS 115 oferuje wiele innych korzyści, które przekładają się na jego wyjątkowość. Elegancki styl z wyszukanymi detalami sprawia, że ten silnik nie tylko zapewnia doskonałe osiągi, ale również prezentuje się imponująco na tle innych modeli. Dodatkowo, MFS 115 charakteryzuje się również znakomitą oszczędnością paliwa, co pozwala zaoszczędzić na kosztach eksploatacji.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu elektronicznego wtrysku paliwa, silnik MFS 115 osiąga optymalne zużycie paliwa, co sprawia, że możesz cieszyć się długimi godzinami żeglugi bez konieczności częstego tankowania.
Właściciele łodzi docenią również inne praktyczne cechy silnika MFS 115. Dostępny jest w dwóch wariantach długości rumpelu – 20″ i 25″, co umożliwia dopasowanie silnika do różnych rodzajów łodzi i potrzeb użytkownika. Dodatkowo, obudowa przekładni została ulepszona, aby zapewnić jeszcze większą trwałość i niezawodność silnika, nawet w trudnych warunkach.
Komfort i wygoda użytkowania są również ważne dla Tohatsu. Dlatego silnik MFS 115 został wyposażony w regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania. Dzięki temu możesz dostosować ustawienia silnika do indywidualnych preferencji i warunków żeglugi, co przekłada się na jeszcze lepsze wrażenia podczas pływania.
Dodatkową funkcją, która ułatwia manewrowanie łodzią, jest system wspomagania Trim & tilt. Ten system umożliwia regulację kąta nachylenia silnika, co pozwala na płynne podnoszenie i opuszczanie rumpelu. Dzięki temu możesz łatwo dostosować silnik do zmieniających się warunków na wodzie i uzyskać optymalną wydajność oraz sterowność.
Silnik MFS 115 został również zaprojektowany z myślą o ochronie użytkownika i łodzi. Wyposażony jest w szereg systemów sygnalizacji i ochrony, które zapewniają bezpieczne i niezawodne działanie. Ostrzeżenia o niskim ciśnieniu oleju, przegrzaniu oraz ochrona przed uruchomieniem na biegu to tylko niektóre z funkcji, które chronią silnik przed uszkodzeniem i informują operatora o ewentualnych problemach.
Ogranicznik prędkości obrotowej silnika to kolejna ważna cecha, która wpływa na bezpieczeństwo żeglugi. Ten system zapobiega nadmiernemu obciążeniu silnika i chroni go przed uszkodzeniem. Dzięki temu możesz być pewien, że silnik MFS 115 pracuje w bezpiecznych i optymalnych warunkach, zapewniając Ci pełną kontrolę nad łodzią.
Podsumowując
silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 to doskonałe połączenie doskonałej wydajności, niezawodności i zaawansowanych funkcji. Dzięki dynamicznej konstrukcji opartej na sprawdzonych modelach Tohatsu silniki zaburtowe, silnik zaburtowy Tohatsu MFS 115 oferuje wyjątkową moc i osiągi, które przekładają się na dynamiczną żeglugę i satysfakcję z użytkowania.
Jednym z kluczowych elementów, który wyróżnia silnik MFS 115, jest innowacyjny układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust. Ta przełomowa technologia zapewnia niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów, co przekłada się na lepszy przepływ paliwa i większą prędkość. Bez względu na rodzaj łodzi, od lekkich do ciężkich, rekreacyjnych lub komercyjnych, silnik MFS 115 gwarantuje imponujące osiągi i sprawność.
Współpraca układu wydechowego 4-2-1 Performance Tuned Exhaust z precyzyjnie dostrojonym programowaniem ECU (Engine Control Unit) daje jeszcze większe korzyści. Silnik MFS 115 oferuje silne przyspieszenie w odpowiednich momentach, zapewniając płynne i dynamiczne manewry na wodzie.
Wysokowydajny alternator o mocy 41 A to kolejna cecha, która wyróżnia silnik MFS 115. Ten potężny alternator zapewnia wystarczającą moc do zasilenia systemów elektrycznych na pokładzie, takich jak oświetlenie, sprzęt elektroniczny czy systemy nawigacyjne. Dzięki temu nie musisz martwić się o wyczerpanie energii podczas długich rejsów.
Ważnym atutem silnika MFS 115 jest również jego elegancki styl z wyszukanymi detalami. Tohatsu dba nie tylko o doskonałe osiągi, ale także o estetykę i wygląd silnika. Solidna konstrukcja i staranne wykończenie w połączeniu z nowoczesnym designem sprawiają, że silnik MFS 115 prezentuje się imponująco na łodzi, dodając jej atrakcyjności i charakteru.
Nie można również zapomnieć o niezawodności i trwałości silnika MFS 115. Zastosowanie wysokiej jakości materiałów, takich jak tworzywo SMC w obudowie czy stopy aluminium chroniące przed korozją, zapewnia długotrwałą eksploatację i odporność na działanie czynników atmosferycznych. Dodatkowo, system chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu oraz ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia przyczyniają się do utrzymania odpowiedniej temperatury pracy silnika i zwiększają jego trwałość.
W przypadku ewentualnych problemów lub potrzeby konserwacji, silnik MFS 115 został zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania. Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa umożliwia szybkie i bezproblemowe odprowadzanie wody. Jeśli interesują cię inne silniki marki Tohatsu zajrzyj Tutaj.
Zalety:
- Elegancki styl z wyszukanymi detalami
- Wyjątkowa oszczędność paliwa
- Dostępny rumpel o długości 20″ i 25″
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- Zoptymalizowanie programu ECU
- Układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust
- Cyfrowy system zapłonu
- Wysokowydajny alternator 41 A.
- Nowa ulepszona obudowa przekładni
- Regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania
- Wspomaganie Trim & tilt
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Obudowa wykonana z tworzywa SMC zapewnia lepszą trwałość
- Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa pozwala na szybkie i łatwe odprowadzanie wody
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- Zawiera ponad 16 anod protektorowych rozmieszczonych we wszystkich głównych komponentach
- Zmienna regulacja obrotów na biegu jałowym od 650-850 obr/min (rpm) na 5 poziomach
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję i zapewnią wyjątkową trwałość
- Trochoidalna pompa olejowa napędzana wałkiem rozrządu zapewnia długotrwałą trwałość krytycznych elementów silnika
Sygnalizacja i ochrona:
- Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe)
- Ostrzeżenie przed przegrzaniem (dźwiękowe)
- Ochrona przed uruchomieniem na biegu zapewniająca bezpieczniejszy rozruch silnika
- Wyrywka bezpieczeństwa (podstawowy standard ochrony we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
FUNKCJE
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania baterii i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. (Dla modeli wyposażonych w obrotomierz)
Jeśli szukacie Państwo autoryzowanego serwisu dla swoich silników zaburtowych X-botas świadczy takie usługi. Zapraszamy do Naszych serwisów w Białymstoku oraz Augustowie.
Informacje dodatkowe
Długość Kolumny | |
---|---|
Kolor | |
Rozruch | |
Trym | |
Sterowanie |
Cechy
4-2-1 Układ wydechowy dostosowany do wydajności
Izometryczny, zagregowany kolektor wydechowy „4-2-1 Performance Tuned Exhaust” maksymalizuje moment obrotowy i przyspieszenie. Ten unikalny projekt jest pierwszym w branży i można go znaleźć tylko w silnikach zaburtowych Tohatsu. Dzięki zaprojektowaniu tak, aby każdy kanał wydechowy miał taką samą długość, połączenie spalin z każdego cylindra tworzy dodatkowe ssanie, które pomaga wyciągnąć wydech z silnika.
Doskonała oszczędność paliwa.
Świece zapłonowe są strategicznie rozmieszczone pośrodku każdej komory spalania, aby zapewnić najbardziej wydajne spalanie z optymalnym przewodzeniem ciepła, co skutkuje wydajną pracą i oszczędnością paliwa.
Cisza
Do uzyskanej ciszy na niskich obrotach przyczynia się zoptymalizowany wydech 4-2-1 ze swoją labiryntową strukturą. Dźwięki odbijają się wielokrotnie jednocześnie tłumiąc przy tym hałas przepływu spalin.
Manewrowość
Gama silników MFS75 / 90/100/115 została zaprojektowana w celu poprawy przyspieszenia, gdy jest to potrzebne, aby przyspieszyć poślizg. Gdy wymagane jest przyspieszenie, ECU wykrywa żądanie i włącza wszystkie 4 cylindry w tym samym czasie. Jednocześnie optymalizuje i dostarcza odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną w fazie przyspieszania, aby wytworzyć moment obrotowy. Im wyższy moment obrotowy, tym silniejsze przyspieszenie, co skutkuje szybszym i bardziej liniowym poślizgiem.
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla z przyciskiem PTT na uchwycie
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla ma ergonomicznie zaprojektowaną dużą dźwignię zmiany biegów umieszczoną z przodu i dłuższy uchwyt przepustnicy z przełącznikiem PTT (Power Trim & Tilt) znajdującym się na końcu uchwytu dla łatwiejszej obsługi i zwrotności. Aby zrównoważyć różne warunki wiatru i prądu, zmienny system biegu jałowego pozwala użytkownikowi wybrać najlepszą prędkość biegu jałowego z 5 różnych zakresów obrotów.
4,3-calowy wyświetlacz LCD TOCS (opcjonalnie)
Wyświetlacz LCD TOCS (Tohatsu Onboard Communication System) o przekątnej 4,3 cala łączy się z magistralą CAN i komunikuje się bezpośrednio z ECU silnika. Dane silnika, kody usterek i alarmy są wyświetlane na wyświetlaczu LCD.
Dane Techniczne
Model / MFS115 | |
yp silnika | 4-suwowy EFI/4cylindrowy |
Moc silnika | 115KM (84.6kw) |
Waga | 178 kg |
Średnica x skok | 84 x 90mm (3.731 x 3.54 in.) |
Pojemność skokowa | 1995cm³ (121.6 cu in) |
Wysokość pawęży | 20″, 25″ |
Max. obroty | 5000 – 6000 rpm |
Alternator | 12V, 492W, 41A |
Paliwo | Benzyna bezołowiowa (87 oktanów) lub wyższa |
Typ oleju silnikowego | Olej do silników czterosuwowych FC-W ® z certyfikatem NMMA ** |
Rozruch | Elektryczny |
Sterowanie | Wielofunkcyjny rumpel lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.08:1 |
Pojemność oleju | 4.2 l z filtrem |
Regulacja zapłonu | zaprogramowany mikrokomputer |
Zgodność emisji gazów | EU & EPA & CARB 3-Star |
Pojemność zbiornika paliwa | opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Inne opcje | standard |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
** FC-W® jest zarejestrowanym znakiem handlowym National Marine Manufacturers Assoc. (NMMA)
Wyposażenie
Typ | L/X |
Rozrusznik elektryczny | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● |
Alternator | ● |
Prostownik | ● |
Power Tilt | ● |
Pawęż | 20/25 |
Śruba | ● |
Analogowy tachometr | ○ |
Analogowy wskaźnik trymu | ○ |
Pilot zdalnego sterowania | ○ |
Wielofunkcyjny rumpel | ○ |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ○ |
Zestaw narzędzi | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● |
Instrukcja obsługi | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.