Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100
52.260.00zł – 58.438.00zł
Przed Zakupem prosimy o kontakt pod numer +48 451 155 565 w celu potwierdzenia dostępności zamówienia.
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100 to innowacyjna siła napędowa dla Twojej łodzi. Wyposażony w szereg funkcji, zapewnia niezawodność, oszczędność paliwa i wygodę użytkowania.
Jego unikalna konstrukcja oparta na najlepszych modelach marki Tohatsu gwarantuje doskonałe osiągi i trwałość.
Dzięki zaawansowanej technologii wydechu i zoptymalizowanemu wtryskowi paliwa, MFS 100 oferuje lepszy przepływ paliwa i większą moc.
Solidna konstrukcja, cicha praca oraz systemy ochronne sprawiają, że ten silnik jest idealnym wyborem dla żeglarzy.
Opis
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100: Innowacyjna siła napędowa dla Twojej łodzi
Niezawodność, wydajność i elegancja – oto cechy, które wyróżniają silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100. Opierając się na sukcesie naszych najlepiej sprzedających się modeli, takich jak MFS 40/50/60 i MFS 9.9/15/20, stworzyliśmy całkowicie nowy czterosuwowy silnik, który zapewnia niezrównane osiągi i funkcje innowacyjne.
Konstrukcja Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100 inspirowana sukcesem:
Konstrukcja MFS 100 oparta jest na naszych najlepszych modelach, które zdobyły uznanie klientów na całym świecie. To dziedzictwo doskonałości i niezawodności zostało przeniesione na nasz najnowszy silnik zaburtowy, gwarantując niezawodność i wydajność na najwyższym poziomie.
Wyjątkowe funkcje:
MFS 100 jest wyposażony w szereg innowacyjnych funkcji, które sprawiają, że jest on niezwykle wszechstronny i wydajny. Oto kilka z nich:
- System zmiennego biegu jałowego: Dzięki tej funkcji możesz dostosować prędkość biegu jałowego w zakresie od 650 do 850 obr./min, zapewniając optymalne oszczędności paliwa i wygodę użytkowania.
- Niskie przełożenie: Zastosowane przełożenie 2,08:1 gwarantuje zwiększony moment obrotowy, co przekłada się na doskonałe osiągi i łatwe manewrowanie łodzią.
- System płukania słodką wodą: Zaprojektowany specjalnie w celu ułatwienia i uproszczenia rutynowego płukania, ten system pozwala utrzymać silnik w doskonałej kondycji przez długie lata.
- Wysokowydajny alternator: MFS 100 jest wyposażony w 41-amperowy alternator, który zapewnia wystarczającą moc do zasilania wszelkiego rodzaju urządzeń elektrycznych na pokładzie łodzi.
Przełomowa technologia wydechu:
Jedną z kluczowych innowacji, która wyróżnia silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100, jest unikalny układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust. Ten pierwszy w branży system zapewnia niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów, co przekłada się na lepszy przepływ paliwa i większe prędkości. Dzięki temu Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100 jest idealny do każdego rodzaju łodzi, zarówno lekkiej, jak i ciężkiej, rekreacyjnej lub komercyjnej.
Silniki Zaburtowe Oszczędność paliwa i niezawodność:
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100 został zaprojektowany z myślą o oszczędności paliwa i niezawodności. Oto kilka cech, które sprawiają, że jest to idealny wybór dla każdego żeglarza:
- Elektroniczny wtrysk paliwa: Dzięki zaawansowanemu systemowi elektronicznego wtrysku paliwa, MFS 100 osiąga doskonałą efektywność spalania, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin.
- Zoptymalizowany program ECU: Precyzyjne dostrojenie programu sterującego silnikiem pozwala na optymalne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego, zapewniając zarówno dynamiczne przyspieszenie, jak i ekonomiczną jazdę.
- Wysokowydajny alternator: Silnik MFS 100 jest wyposażony w 41-amperowy alternator, który nie tylko dostarcza wystarczającą moc do zasilania urządzeń elektrycznych na pokładzie, ale także ładowanie akumulatora podczas pływania, co zapewnia niezawodność i niezależność energetyczną.
Solidna konstrukcja i łatwość obsługi:
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100 został zaprojektowany z myślą o trwałości i wygodzie użytkowania. Oto kilka cech, które przemawiają za jego solidnością i funkcjonalnością:
- Obudowa wykonana z wytrzymałego tworzywa SMC: Ta specjalnie opracowana obudowa zapewnia wyjątkową trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi.
- Łatwo dostępny filtr paliwa: Dzięki wygodnemu i łatwemu dostępowi do filtra paliwa, odprowadzanie wody i konserwacja silnika stają się szybkie i proste, co przekłada się na jego długą żywotność i niezawodność.
- Cicha praca: Dzięki wydechowi przez śrubę, silnik MFS 100 działa niezwykle cicho, co pozwala cieszyć się spokojem i komfortem podczas pływania.
- Ochrona i sygnalizacja: Silnik jest wyposażony w szereg systemów ochronnych, takich jak ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju i przegrzaniu, które informują operatora o ewentualnych problemach. Dodatkowo, ogranicznik prędkości obrotowej silnika chroni go przed przeciążeniem i uszkodzeniem.
Tohatsu MFS 100 to nie tylko siła napędowa dla Twojej łodzi, ale także gwarancja niezawodności, oszczędności paliwa i komfortu
Podsumowanie:
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 100 to innowacyjna siła napędowa dla Twojej łodzi, charakteryzująca się niezawodnością, wydajnością i elegancją. Opierając się na sukcesie poprzednich modeli, silniki zaburtowe MFS 100 oferuje doskonałe osiągi i innowacyjne funkcje. Ma wiele zaawansowanych cech, takich jak system zmiennego biegu jałowego, niskie przełożenie, system płukania słodką wodą i wysokowydajny alternator. Wyróżnia go także przełomowa technologia wydechu 4-2-1 Performance Tuned Exhaust, która zapewnia doskonałe przepływy paliwa i większe prędkości.
Silnik MFS 100 został zaprojektowany z myślą o oszczędności paliwa i niezawodności, wyposażono go w elektroniczny wtrysk paliwa i zoptymalizowany program ECU. Posiada solidną konstrukcję, łatwo dostępny filtr paliwa, cichą pracę i szereg systemów ochronnych. Tohatsu MFS 100 to nie tylko siła napędowa, ale także gwarancja niezawodności, oszczędności paliwa i komfortu użytkowania. Jeśli interesują cię inne silniki marki Tohatsu zajrzyj Tutaj.
Zalety:
- Elegancki styl z wyszukanymi detalami
- Wyjątkowa oszczędność paliwa
- Dostępny rumpel o długości 20″
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- Zoptymalizowanie programu ECU
- Układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust
- Cyfrowy system zapłonu
- Wysokowydajny alternator 41 A.
- Nowa ulepszona obudowa przekładni
- Regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania
- Wspomaganie Trim & tilt
Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Obudowa wykonana z tworzywa SMC zapewnia lepszą trwałość
- Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa pozwala na szybkie i łatwe odprowadzanie wody
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- Zawiera ponad 16 anod protektorowych rozmieszczonych we wszystkich głównych komponentach
- Zmienna regulacja obrotów na biegu jałowym od 650-850 obr/min (rpm) na 5 poziomach
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję i zapewnią wyjątkową trwałość
- Trochoidalna pompa olejowa napędzana wałkiem rozrządu zapewnia długotrwałą trwałość krytycznych elementów silnika
Sygnalizacja i ochrona:
- Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe)
- Ostrzeżenie przed przegrzaniem (dźwiękowe)
- Ochrona przed uruchomieniem na biegu zapewniająca bezpieczniejszy rozruch silnika
- Wyrywka bezpieczeństwa (podstawowy standard ochrony we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
FUNKCJE
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania baterii i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. (Dla modeli wyposażonych w obrotomierz)
Jeśli szukacie Państwo autoryzowanego serwisu dla swoich silników zaburtowych X-botas świadczy takie usługi. Zapraszamy do Naszych serwisów w Białymstoku oraz Augustowie.
Informacje dodatkowe
Długość Kolumny | |
---|---|
Rozruch | |
Trym | |
Kolor | |
Sterowanie |
Cechy
4-2-1 Układ wydechowy dostosowany do wydajności
Izometryczny, zagregowany kolektor wydechowy „4-2-1 Performance Tuned Exhaust” maksymalizuje moment obrotowy i przyspieszenie. Ten unikalny projekt jest pierwszym w branży i można go znaleźć tylko w silnikach zaburtowych Tohatsu. Dzięki zaprojektowaniu tak, aby każdy kanał wydechowy miał taką samą długość, połączenie spalin z każdego cylindra tworzy dodatkowe ssanie, które pomaga wyciągnąć wydech z silnika.
Doskonała oszczędność paliwa.
Świece zapłonowe są strategicznie rozmieszczone pośrodku każdej komory spalania, aby zapewnić najbardziej wydajne spalanie z optymalnym przewodzeniem ciepła, co skutkuje wydajną pracą i oszczędnością paliwa.
Cisza
Do uzyskanej ciszy na niskich obrotach przyczynia się zoptymalizowany wydech 4-2-1 ze swoją labiryntową strukturą. Dźwięki odbijają się wielokrotnie jednocześnie tłumiąc przy tym hałas przepływu spalin.
Manewrowość
Gama silników MFS75 / 90/100/115 została zaprojektowana w celu poprawy przyspieszenia, gdy jest to potrzebne, aby przyspieszyć poślizg. Gdy wymagane jest przyspieszenie, ECU wykrywa żądanie i włącza wszystkie 4 cylindry w tym samym czasie. Jednocześnie optymalizuje i dostarcza odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną w fazie przyspieszania, aby wytworzyć moment obrotowy. Im wyższy moment obrotowy, tym silniejsze przyspieszenie, co skutkuje szybszym i bardziej liniowym poślizgiem.
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla z przyciskiem PTT na uchwycie
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla ma ergonomicznie zaprojektowaną dużą dźwignię zmiany biegów umieszczoną z przodu i dłuższy uchwyt przepustnicy z przełącznikiem PTT (Power Trim & Tilt) znajdującym się na końcu uchwytu dla łatwiejszej obsługi i zwrotności. Aby zrównoważyć różne warunki wiatru i prądu, zmienny system biegu jałowego pozwala użytkownikowi wybrać najlepszą prędkość biegu jałowego z 5 różnych zakresów obrotów.
4,3-calowy wyświetlacz LCD TOCS (opcjonalnie)
Wyświetlacz LCD TOCS (Tohatsu Onboard Communication System) o przekątnej 4,3 cala łączy się z magistralą CAN i komunikuje się bezpośrednio z ECU silnika. Dane silnika, kody usterek i alarmy są wyświetlane na wyświetlaczu LCD.
Dane Techniczne
Model / MFS100 | |
Typ silnika | 4-suwowy EFI/4cylindrowy |
Moc silnika | 100KM (73.6kw) |
Waga | 178 kg |
Średnica x skok | 84 x 90mm (3.731 x 3.54 in.) |
Pojemność skokowa | 1995cm³ (121.6 cu in) |
Wysokość pawęży | 20″, 25″ |
Max. obroty | 5000 – 6000 rpm |
Alternator | 12V, 492W, 41A |
Paliwo | Benzyna bezołowiowa (87 oktanów) lub wyższa |
Typ oleju silnikowego | Olej do silników czterosuwowych FC-W ® z certyfikatem NMMA ** |
Rozruch | Elektryczny |
Sterowanie | Wielofunkcyjny rumpel lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.08:1 |
Pojemność oleju | 4.2 l z filtrem |
Regulacja zapłonu | zaprogramowany mikrokomputer |
Zgodność emisji gazów | EU & EPA & CARB 3-Star |
Pojemność zbiornika paliwa | opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Inne opcje | standard |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
** FC-W® jest zarejestrowanym znakiem handlowym National Marine Manufacturers Assoc. (NMMA)
Wyposażenie
Typ | L/X |
Rozrusznik elektryczny | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● |
Alternator | ● |
Prostownik | ● |
Power Tilt | ● |
Pawęż | 20/25 |
Śruba | ● |
Analogowy tachometr | ○ |
Analogowy wskaźnik trymu | ○ |
Pilot zdalnego sterowania | ○ |
Wielofunkcyjny rumpel | ○ |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ○ |
Zestaw narzędzi | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● |
Instrukcja obsługi | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.