Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90
51.130.00zł – 57.308.00zł
Przed Zakupem prosimy o kontakt pod numer +48 451 155 565 w celu potwierdzenia dostępności zamówienia.
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS90 to doskonały wybór dla osób poszukujących niezawodności, wydajności i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Jego zaawansowane funkcje, takie jak system zmiennego biegu jałowego, zoptymalizowany program ECU, układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust czy wysokowydajny alternator, sprawiają, że zapewnia on nie tylko doskonałe osiągi, ale także ekonomię paliwa i przyjazne środowisku użytkowanie. Dbałość o szczegóły, wysoka trwałość, łatwość użytkowania i konserwacji to dodatkowe atuty, które czynią silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 godnym polecenia dla każdego miłośnika żeglugi.
Opis
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 – nowoczesna konstrukcja dla maksymalnej wydajności
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 to innowacyjne rozwiązanie oparte na doskonałej reputacji modeli MFS40/50/60 oraz MFS9.9/15/20, które są uznawane za najlepsze w swojej klasie. Dzięki dynamicznej konstrukcji i doskonałym detalom, MFS 90 wyróżnia się na tle konkurencji, oferując innowacyjne funkcje i wyjątkową niezawodność.
- Konstrukcja oparta na najlepszych modelach Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 korzysta z zalet i doświadczenia sprawdzonych modeli MFS40/50/60 oraz MFS9.9/15/20. Dziedzictwo tych silników przekazuje dynamiczną konstrukcję i dopracowane szczegóły MFS90, co sprawia, że jest to zupełnie nowoczesny czterosuwowy silnik zaburtowy o doskonałych osiągach.
- Zaawansowane funkcje dla większej wydajności silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 posiada wiele zaawansowanych funkcji, które sprawiają, że jest niezwykle skuteczny i niezawodny. System zmiennego biegu jałowego pozwala na dostosowanie prędkości biegu jałowego w zakresie od 650 do 850 obr./min, co pozwala zaoszczędzić paliwo. Niskie przełożenie (2,08:1) zapewnia większy moment obrotowy, co przekłada się na lepsze osiągi. Dodatkowo, system płukania słodką wodą ułatwia i upraszcza rutynowe czyszczenie, a wysokowydajny alternator o mocy 41 amperów zapewnia niezawodne zasilanie elektryczne.
- Silniki zaburtowe posiadają wyjątkowy układ wydechowy dla maksymalnej mocy MFS90 wykorzystuje przełomową technologię układu wydechowego 4-2-1 Performance Tuned Exhaust, która zapewnia niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Wyższy moment obrotowy przekłada się na lepszy przepływ paliwa i większe prędkości. Dodatkowo, większy moment obrotowy oznacza mniejszy opór, co czyni ten silnik idealnym do różnych typów łodzi, zarówno lekkich, jak i ciężkich, rekreacyjnych oraz komercyjnych. Dzięki synergii między układem wydechowym 4-2-1 Performance Tuned a precyzyjnie dostrojonym programowaniem ECU, MFS90 zapewnia silne przyspieszenie wtedy, gdy jest to potrzebne.
Silniki Zaburtowe Tohatsu niezawodność i zalety dodatkowe:
Elegancki styl z wyszukanymi detalami: Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 charakteryzuje się eleganckim stylem z dbałością o najmniejsze detale, co sprawia, że jest nie tylko wydajny, ale także estetyczny.
Wyjątkowa oszczędność paliwa: Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 został zaprojektowany z myślą o minimalizacji zużycia paliwa. Dzięki nowoczesnemu systemowi elektronicznego wtrysku paliwa oraz zoptymalizowanemu programowi ECU, silnik osiąga doskonałą efektywność, co przekłada się na oszczędność i dłuższe godziny spędzane na wodzie.
Dostępny rumpel o długości 20″: MFS90 oferuje różne warianty długości rumpla, w tym popularny 20-calowy, który zapewnia doskonałe dopasowanie do różnych typów łodzi i warunków pływania.
Niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB: Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 spełnia surowe normy emisji spalin ustalone przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (US EPA) oraz Kalifornijską Komisję ds. Zasobów Powietrza (CARB). Dzięki temu jest przyjazny dla środowiska i spełnia najwyższe standardy czystości powietrza.
Cyfrowy system zapłonu: Zaawansowany cyfrowy system zapłonu zapewnia niezawodne i precyzyjne działanie silnika, co przekłada się na płynną pracę i lepsze osiągi.
Wysokowydajny alternator 41 A: Silnik MFS90 jest wyposażony w wysokowydajny alternator o mocy 41 amperów, który zapewnia niezawodne ładowanie baterii pokładowej, nawet przy intensywnym użytkowaniu elektroniki pokładowej.
Nowa ulepszona obudowa przekładni: Konstrukcja MFS90 została wzbogacona o nową i ulepszoną obudowę przekładni, która gwarantuje nie tylko wytrzymałość, ale także optymalną pracę silnika.
Regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania: Dzięki regulowanemu tarciu kierownicy i zaczepowi trymowania, użytkownik może łatwo dostosować ustawienia silnika do własnych preferencji, co zapewnia komfort i precyzyjne sterowanie.
Wspomaganie Trim & tilt: Silnik MFS90 jest wyposażony w system wspomagania Trim & tilt, który umożliwia płynne podnoszenie i opuszczanie rumpla, co ułatwia manewrowanie w różnych warunkach wodnych.
Podstawy użytkowania i niezawodność:
Obudowa wykonana z tworzywa SMC: Obudowa silnika MFS90 została wykonana z trwałego tworzywa SMC, które zapewnia wysoką, trwałość i ochronę przed warunkami atmosferycznymi oraz korozją. Dzięki temu silnik jest przygotowany do pracy w trudnych warunkach i zapewnia długotrwałą wydajność.
Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa: Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 posiada praktyczny filtr paliwa, który jest łatwo dostępny i może być łatwo wyjęty do odprowadzenia wody. To ułatwia konserwację silnika i zapewnia czyste i niezawodne zasilanie.
Wydech przez śrubę dla cichej pracy: Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 został wyposażony w wydech przez śrubę, co sprawia, że praca silnika jest cicha i przyjemna. Dzięki temu możesz cieszyć się spokojnym pływaniem i uniknąć uciążliwego hałasu.
Anody protektorowe: W celu zapewnienia ochrony przed korozją i uszkodzeniami, silnik MFS90 posiada ponad 16 anod protektorowych rozmieszczonych w kluczowych komponentach. Te anody chronią silnik przed działaniem wody morskiej i przedłużają jego żywotność.
Zmienna regulacja obrotów na biegu jałowym: MFS90 umożliwia precyzyjną kontrolę obrotów na biegu jałowym dzięki pięciu dostępnym poziomom regulacji w zakresie od 650 do 850 obr./min. Możesz dostosować obroty do swoich potrzeb i warunków pływania.
System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu: Silnik MFS90 wyposażony jest w zaawansowany system chłodzenia, który jest kontrolowany za pomocą termostatu. Dzięki temu silnik pracuje z optymalną temperaturą, co zapewnia niezawodność i wydajność.
Obudowa pompy wodnej ze stali nierdzewnej: Pompa wodna MFS90 została wykonana z wytrzymałej stali nierdzewnej, co zapewnia jej długotrwałą trwałość i odporność na korozję. Dzięki temu możesz być pewien, że system chłodzenia silnika działa sprawnie i niezawodnie.
Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia: W celu zapewnienia wyjątkowej trwałości i odporności na korozję, powierzchnie układu chłodzenia silnika MFS90 zostały ocynkowane. To gwarantuje długotrwałą ochronę i wyjątkową trwałość w trudnych warunkach morskich.
Trochoidalna pompa olejowa: MFS90 jest wyposażony w trwałą trochoidalną pompę olejową napędzaną wałkiem rozrządu. Ta zaawansowana pompa zapewnia niezawodne smarowanie i długotrwałą trwałość kluczowych elementów silnika, co przekłada się na jego niezawodność i długotrwałą wydajność, nawet w intensywnym użytkowaniu.
Sygnalizacja i ochrona:
Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju: Silnik MFS90 jest wyposażony w system ostrzegawczy, który informuje operatora o niskim ciśnieniu oleju poprzez sygnał dźwiękowy i wizualny. Dzięki temu można szybko zareagować i zapobiec potencjalnym uszkodzeniom silnika.
Ostrzeżenie przed przegrzaniem: Dodatkowo, silnik MFS90 posiada system ostrzegawczy przed przegrzaniem, który sygnalizuje operatorowi, gdy temperatura silnika przekracza dopuszczalne wartości. To ważne zabezpieczenie, które chroni silnik przed uszkodzeniami spowodowanymi przegrzewaniem.
Ochrona przed uruchomieniem na biegu: Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 został wyposażony w zabezpieczenie, które uniemożliwia przypadkowe uruchomienie silnika, gdy rumpel jest podniesiony. To ważne zabezpieczenie, które chroni operatora i zapewnia bezpieczny rozruch silnika.
Wyrywka bezpieczeństwa: Wszystkie silniki zaburtowe Tohatsu, tak samo jak silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90, posiadają wyrywkę bezpieczeństwa jako standardową funkcję ochrony. Ta funkcja automatycznie wyłącza silnik w przypadku upadku operatora do wody, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo.
Ogranicznik prędkości obrotowej silników zaburtowych: MFS90 jest wyposażony w ogranicznik prędkości obrotowej, który umożliwia ustawienie maksymalnej prędkości silnika. Dzięki temu można kontrolować prędkość i dostosować ją do warunków pływania, zapewniając bezpieczną i komfortową żeglugę.
Obrotomierz: Silnik MFS90 jest wyposażony w obrotomierz, który dostarcza operatorowi informacje o różnych parametrach pracy silnika. Obrotomierz informuje o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania baterii i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. To ważne narzędzie, które umożliwia monitorowanie pracy silnika i zapobieganie ewentualnym awariom.
Podsumowując
Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 to nowoczesne urządzenie o wyjątkowej wydajności i niezawodności. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, takim jak system zmiennego biegu jałowego, niskie przełożenie, system płukania słodką wodą i wysokowydajny alternator, silnik oferuje doskonałe osiągi, ekonomię paliwa i przyjazne środowisku użytkowanie. Jego konstrukcja oparta na sprawdzonych modelach silników Tohatsu gwarantuje niezawodność i trwałość.
Silnik MFS90 wyróżnia się eleganckim stylem z wyszukanymi detalami, które dodają mu estetycznego wyglądu. Nie tylko doskonale spełnia swoje funkcje techniczne, ale również prezentuje się imponująco na tle innych silników zaburtowych.
Jednym z kluczowych atutów silników zaburtowych a w szczególności silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 jest jego doskonała oszczędność paliwa. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu elektronicznego wtrysku paliwa oraz zoptymalizowanego programu ECU, silnik osiąga efektywną pracę, minimalizując zużycie paliwa i jednocześnie zmniejszając emisję spalin. Jest to szczególnie istotne dla osób dbających o ekologię i poszukujących rozwiązań przyjaznych dla środowiska naturalnego.
Układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust to kolejna innowacyjna funkcja silnika MFS90. Ten przełomowy system pozwala osiągnąć niezrównany moment obrotowy w całym zakresie obrotów, co przekłada się na większą moc i lepsze osiągi łodzi. Dzięki temu silnik MFS90 doskonale sprawdzi się zarówno na lekkich, rekreacyjnych łodziach, jak i na cięższych, komercyjnych jednostkach.
Wysokowydajny alternator o mocy 41 A to kolejna zaleta silnika MFS90. Ten potężny alternator umożliwia ładowanie akumulatora łodzi, zasilanie oświetlenia pokładowego i innych urządzeń elektrycznych, bez konieczności korzystania z dodatkowych źródeł zasilania. Dzięki temu masz pewność, że podczas dłuższych rejsów będziesz miał dostęp do wystarczającej ilości energii elektrycznej.
Nie tylko osiągi i wydajność są ważne, ale także trwałość i niezawodność. Silnik zaburtowy Tohatsu MFS 90 został zaprojektowany z myślą o długotrwałym użytkowaniu w różnorodnych warunkach. Jego obudowa wykonana z trwałego tworzywa SMC (Sheet Molding Compound) zapewnia wyjątkową trwałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo, wysokiej jakości stopy aluminium oraz ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję, co sprawia, że silnik jest gotowy do pracy nawet w trudnych warunkach morskich.
Podstawy użytkowania silnika MFS90 są proste i intuicyjne. Regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania pozwalają na dostosowanie ustawie
nia i komfortu pływania. Możesz łatwo dostosować ustawienia steru do swoich preferencji, zapewniając płynne i precyzyjne sterowanie łodzią. Dodatkowo, system wspomagania Trim & Tilt umożliwia regulację kąta nachylenia silnika, co jest szczególnie przydatne podczas pływania w płytkiej wodzie lub manewrowania w przeszkodach.
Niezawodność silnika MFS90 wynika również z dbałości o szczegóły. W jego konstrukcji zastosowano ponad 16 anod protektorowych, rozmieszczonych strategicznie we wszystkich głównych komponentach. Te anody zapewniają dodatkową ochronę przed korozją i przedłużają żywotność silnika, zwłaszcza w trudnych warunkach morskich.
W celu zapewnienia odpowiedniej temperatury pracy silnika, MFS90 wyposażony jest w system chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu. Ten inteligentny system utrzymuje optymalne warunki termiczne silnika, zapobiegając przegrzewaniu się i utrzymaniu wydajności na odpowiednim poziomie.
Ważnym elementem jest również pompa wodna wykonana ze stali nierdzewnej. Dzięki temu, pompa jest odporna na korozję i zapewnia niezawodne działanie przez długi czas. Długotrwała eksploatacja pompy wodnej to kluczowy czynnik wpływający na żywotność całego silnika.
Dodatkową zaletą silników zaburtowych a w szczególności silnika zaburtowego Tohatsu MFS 90 jest łatwość konserwacji i serwisowania. Filtr paliwa jest łatwo dostępny i wyjmowany, co umożliwia szybkie i łatwe odprowadzanie wody z paliwa. Dzięki temu możesz skutecznie chronić silnik przed szkodliwymi substancjami, co przyczynia się do jego długotrwałej wydajności. Jeśli interesują cię inne silniki marki Tohatsu zajrzyj Tutaj.
Silnik Zaburtowy Tohatsu MFS 90Zalety:
- Elegancki styl z wyszukanymi detalami
- Wyjątkowa oszczędność paliwa
- Dostępny rumpel o długości 20″
- Bardzo niska emisja spalin, zatwierdzone przez US EPA, CARB
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- Zoptymalizowanie programu ECU
- Układ wydechowy 4-2-1 Performance Tuned Exhaust
- Cyfrowy system zapłonu
- Wysokowydajny alternator 41 A.
- Nowa ulepszona obudowa przekładni
- Regulowane tarcie kierownicy i zaczep trymowania
- Wspomaganie Trim & tilt
Silniki Zaburtowe Tohatsu Podstawy użytkowania i niezawodność:
- Obudowa wykonana z tworzywa SMC zapewnia lepszą trwałość
- Łatwo dostępny i wyjmowany filtr paliwa pozwala na szybkie i łatwe odprowadzanie wody
- Wydech przez śrubę zapewnia cichą pracę
- Zawiera ponad 16 anod protektorowych rozmieszczonych we wszystkich głównych komponentach
- Zmienna regulacja obrotów na biegu jałowym od 650-850 obr/min (rpm) na 5 poziomach
- System chłodzenia kontrolowany za pomocą termostatu zapewnia właściwą temperaturę pracy silnika
- Obudowa pompy wodnej wykonana ze stali nierdzewnej, co zapewnia jej długą eksploatację
- Wysokiej jakości stopy aluminium, co zapewnia pełną ochrony przed korozją
- Ocynkowane powierzchnie układu chłodzenia zwiększają odporność na korozję i zapewnią wyjątkową trwałość
- Trochoidalna pompa olejowa napędzana wałkiem rozrządu zapewnia długotrwałą trwałość krytycznych elementów silnika
Silniki Zaburtowe Tohatsu Sygnalizacja i ochrona:
- Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju (wizualne i dźwiękowe)
- Ostrzeżenie przed przegrzaniem (dźwiękowe)
- Ochrona przed uruchomieniem na biegu zapewniająca bezpieczniejszy rozruch silnika
- Wyrywka bezpieczeństwa (podstawowy standard ochrony we wszystkich silnikach zaburtowych Tohatsu)
- Ogranicznik prędkości obrotowej silnika
* Wybrane modele
** Modele zdalnie sterowane
FUNKCJE
Obrotomierz informuje operatora o potencjalnych problemach, takich jak niskie ciśnienie oleju, niski poziom naładowania baterii i przegrzanie, za pomocą wbudowanych lampek ostrzegawczych. (Dla modeli wyposażonych w obrotomierz)
Jeśli szukacie Państwo autoryzowanego serwisu dla swoich silników zaburtowych X-botas świadczy takie usługi. Zapraszamy do Naszych serwisów w Białymstoku oraz Augustowie.
Informacje dodatkowe
Długość Kolumny | |
---|---|
Rozruch | |
Trym | |
Kolor | |
Sterowanie |
Cechy
4-2-1 Układ wydechowy dostosowany do wydajności
Izometryczny, zagregowany kolektor wydechowy „4-2-1 Performance Tuned Exhaust” maksymalizuje moment obrotowy i przyspieszenie. Ten unikalny projekt jest pierwszym w branży i można go znaleźć tylko w silnikach zaburtowych Tohatsu. Dzięki zaprojektowaniu tak, aby każdy kanał wydechowy miał taką samą długość, połączenie spalin z każdego cylindra tworzy dodatkowe ssanie, które pomaga wyciągnąć wydech z silnika.
Doskonała oszczędność paliwa.
Świece zapłonowe są strategicznie rozmieszczone pośrodku każdej komory spalania, aby zapewnić najbardziej wydajne spalanie z optymalnym przewodzeniem ciepła, co skutkuje wydajną pracą i oszczędnością paliwa.
Cisza
Do uzyskanej ciszy na niskich obrotach przyczynia się zoptymalizowany wydech 4-2-1 ze swoją labiryntową strukturą. Dźwięki odbijają się wielokrotnie jednocześnie tłumiąc przy tym hałas przepływu spalin.
Manewrowość
Gama silników MFS75 / 90/100/115 została zaprojektowana w celu poprawy przyspieszenia, gdy jest to potrzebne, aby przyspieszyć poślizg. Gdy wymagane jest przyspieszenie, ECU wykrywa żądanie i włącza wszystkie 4 cylindry w tym samym czasie. Jednocześnie optymalizuje i dostarcza odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną w fazie przyspieszania, aby wytworzyć moment obrotowy. Im wyższy moment obrotowy, tym silniejsze przyspieszenie, co skutkuje szybszym i bardziej liniowym poślizgiem.
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla z przyciskiem PTT na uchwycie
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla ma ergonomicznie zaprojektowaną dużą dźwignię zmiany biegów umieszczoną z przodu i dłuższy uchwyt przepustnicy z przełącznikiem PTT (Power Trim & Tilt) znajdującym się na końcu uchwytu dla łatwiejszej obsługi i zwrotności. Aby zrównoważyć różne warunki wiatru i prądu, zmienny system biegu jałowego pozwala użytkownikowi wybrać najlepszą prędkość biegu jałowego z 5 różnych zakresów obrotów.
4,3-calowy wyświetlacz LCD TOCS (opcjonalnie)
Wyświetlacz LCD TOCS (Tohatsu Onboard Communication System) o przekątnej 4,3 cala łączy się z magistralą CAN i komunikuje się bezpośrednio z ECU silnika. Dane silnika, kody usterek i alarmy są wyświetlane na wyświetlaczu LCD.
Dane Techniczne
Model / MFS90 | |
Typ silnika | 4-suwowy EFI/4cylindrowy |
Moc silnika | 90KM (66.2kw) |
Waga | 178 kg |
Średnica x skok | 84 x 90mm (3.731 x 3.54 in.) |
Pojemność skokowa | 1995cm³ (121.6 cu in) |
Wysokość pawęży | 20″ |
Max. obroty | 5000 – 6000rpm |
Alternator | 12V, 492W, 41A |
Paliwo | Benzyna bezołowiowa (87 oktanów) lub wyższa |
Typ oleju silnikowego | Olej do silników czterosuwowych FC-W ® z certyfikatem NMMA ** |
Rozruch | Elektryczny |
Sterowanie | Wielofunkcyjny rumpel lub zdalne sterowanie |
Przełożenie skrzyni biegów | 2.08:1 |
Elektroniczny wtrysk paliwa | standard |
Regulacja zapłonu | zaprogramowany mikrokomputer |
Zgodność emisji gazów | EU & EPA & CARB 3-Star |
Pojemność zbiornika paliwa | opcjonalnie 25l (6.6 gal) |
Inne opcje | standard |
Dane techniczne i opisy mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
** FC-W® jest zarejestrowanym znakiem handlowym National Marine Manufacturers Assoc. (NMMA)
Wyposażenie
Typ | L/X |
Rozrusznik elektryczny | ● |
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu | ● |
Alternator | ● |
Prostownik | ● |
Power Tilt | ● |
Pawęż | 20/25 |
Śruba | ● |
Analogowy tachometr | ○ |
Analogowy wskaźnik trymu | ○ |
Pilot zdalnego sterowania | ○ |
Wielofunkcyjny rumpel | ○ |
25L plastikowy zbiornik paliwa | ○ |
Zestaw narzędzi | ● |
Zapasowe świece zapłonowe | ● |
Awaryjna linka rozrusznika | ● |
Instrukcja obsługi | ● |
● w standardzie
○ opcjonalnie
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.